Luxe in Kanchanaburi

26 juli 2023 - Nong Bua, Thailand

Van het drukke Bangkok met een oud boemeltreintje naar het platteland in de buurt van Kanchanaburi. We zitten hier in een enorm mooi resort aan de rivier de River Kwai met palmbomen en allerlei tropische planten in de tuin. Net als een zwembad... Noortje en Mette stemden direct voor een dag chillen aan het zwembad.

De eigenaren komen uit Nederland en hebben 3 dochters die hier naar de middelbare school gaan. Noortje heeft ze geïnterviewd voor haar profielwerkstuk over hoe het schoolsysteem in Nederland verbeterd kan worden.  Conclusie is dat er van het Thaise systeem niet zoveel te leren valt.

Gisteren naar de plaatselijke nightmarket geweest waar Noortje en Mette goed los zijn gegaan.

Vandaag zijn we naar de Erawan watervallen geweest.  Prachtig mooi en een hele klim naar boven,  7 levels in totaal. Op ieder level kun je zwemmen als je het aandurft tussen de vissen die aan je benen knabbelen. De vissen waren wat groter dan gedacht... Onderweg kwamen we allerlei bomen tegen bekleed met prachtige thaise kleding. Dit is een offer aan de vrouwelijke heilige die in de boom huist.

Geertje had ontdekt dat de sleutel van ons huisje ook paste op het slot van het huisje van Noortje en Mette.  Direct natuurlijk de eigenaren op de hoogte gesteld en bedacht dat ze dit verder maar niet door moest vertellen. Achteraf bleek dat de deur gewoon al open was... heeeel gênant...

1. Karen:
    26 juli 2023
    Wat een prachtige locatie!! Echt schitterend. Genieten🫶
    Ook mooi het offer aan de vrouwelijke heilige in de boom🙏🏻
  2. Martijn:
    27 juli 2023
    Fijn, je dochter als kussentje 😀
  3. Paul:
    29 juli 2023
    hahaha, de deur was al open... lekker bezig 🤣. Zo te zien ondernemen jullie van alles en het ziet er allemaal heerlijk uit. Veel plezier nog 😘