Onderweg naar het zuiden...

30 juli 2023 - Tambon Hat Sai Ri, Thailand

Vanuit Kanchanaburi zijn we in 2 dagen naar het zuiden gereisd via Hua Hin en Chumphon.

Doordat er een nationale feestdag was waren de treinen al volgeboekt en moesten we de hele reis met privé taxi's afleggen. Tsja, als het dan moet dan kun je er ook maar beter van genieten,  dat hebben we dus ook gedaan.

In de 2 steden hebben we voornamelijk gegeten, gezwommen, geshopt en naar mensen gekeken en naar bandjes geluisterd.

We ontdekken langzaam een paar opmerkelijke thaise gewoontes. Zo moesten in Chumpon je schoenen uit voordat je een winkel in mocht,  zien we veel dames in hun pyjama's (liefst glimmend met stripfiguren) en badslippers rondlopen.  Veel mensen dragen maskers of grote sjalen om niet bruin te worden.

Je kunt heerlijk rustig shoppen hier, geen opdringerige verkopers want iedereen is verdiept in zijn Netflix serie...

De scooter is het populairste vervoermiddel.

WC papier mag hier in het zuiden niet in de WC'. Thai (en wij) gebruiken een soort tuinslang of een schep met water uit een ton om zichzelf schoon te maken.

Bedanken doe je met gevouwen handen en een klein buiginkje.

Nu net geboard op de boot die ons naar Koh Tao brengt, een klein eilandje aan de oost kust.